Урок за 14.05
Тема. Практична робота № 2 «Розв’язування
експериментальних задач»
переглянь відео та виконайте практичну
Хід роботи
Завдання 1. Розпізнавання речовин
У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини:
натрій хлориду
натрій гідроксиду
хлоридна кислота
Визначте, який розчин міститься у кожній пробірці.
Послідовність дій |
Завдання, запитання |
Спостереження,відповідь |
Додаємо до проб від кожної пробірки |
Вкажіть, яку речовину потрібно використати. Яке забарвлення вона мала і
яке одержала після додавання до досліджених зразків? Поясніть спостереження, вкажіть
формули і клас сполук відповідно до № зразків. |
У пробірках №____(______)_________ ______________________ №____(______)_________ ______________________ №____(______)_________ ______________________ |
Завдання 2. Добування речовин
Використовуючи пропоновані речовини, необхідно добути такі солі:
Цинк хлорид, виходячи
з цинк сульфату
Послідовність дій |
Завдання, запитання |
Спостереження,відповідь |
|
Опишіть,що спостерігаєте. Дайте пояснення. Напишіть відповідне рівняння
реакції. Назвіть продукти реакції Як виділити із суміші добуту речовину |
|
Завдання 3. Здійснення перетворень.(спочатку
складіть формули,потім як у класі здійсніть перетворення)
Купрум(ІІ) сульфат-купрум(ІІ) гідроксид-купрум(ІІ)оксид
Висновок. Речовини, що належать до різних
класів, можна розпізнати ________________________________________________
Добування і перетворення речовин можна здійснити, якщо________
__________________________________________________________
Реакції в розчинах відбуваються до кінця, якщо_________________
__________________________________________________________
Урок за 19.04
Тема:Генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук
Домашнє завдання:ст 231 №1,2
Урок за 16.04
Тема:Хімічні властивості середніх солей
Домашнє завдання:ст 212 № 8(а-д),№10(а)
Урок за 12.04
Тема:Фізичні властивості,поширеність та застосування середніх солей
Урок за 09.04
Тема:Хімічні властивості амфотерних гідроксидів
Складіть рівняння хімічних реакцій за допомогою яких можна здійснити
такі перетворення:
Приклад розв'язку такого завдання(завдання вкінці відео не виконуємо)
Урок за 05.04
Тема:Заходи безпеки при роботі основами. Практичне заняття:Розв'язування задач
Урок за 02.04
Тема:Хімічні властивості основ
Завдання вкінці уроку не виконуємо!
Урок за 25.01
Тема:Розв'язування задач з теми "Молярний об'єм газів. Закон Авогадро."
Урок за 22.01
Тема:Молярний об'єм газів. Закон Авогадро
Вивченням газоподібних речовин займалося безліч
учених. Значний внесок у вивчення цього питання зробили французький хімік Жозеф
Луї Гей-Люссак та англійський фізик Роберт Бойль, які сформулювали низку
фізичних закономірностей, що описують стан газів.
Які з цих закономірностей ви знаєте?
Усі гази однаково стискаються, мають однаковий
термічний коефіцієнт розширення. Об’єми газів залежать не від розмірів окремих
молекул, а від відстані між молекулами. Відстані між молекулами залежать від
швидкості їхнього руху, енергії та, відповідно, температури.
На підставі цих законів і своїх досліджень італійський
учений Амедео Авогадро сформулював закон:
В однакових об’ємах різних газів міститься однакова
кількість молекул.
За звичайних умов газоподібні речовини мають
молекулярну будову. Молекули газів дуже дрібні порівняно з відстанню між ними.
Тому об’єм газу визначається не розміром частинок (молекул), а відстанню між
ними, що для будь-якого газу приблизно однакова.
А. Авогадро зробив висновок, що, якщо взяти 1 моль,
тобто 6,02 · 1023 молекул будь-яких газів, то вони займатимуть однаковий
об’єм. Але при цьому вимірюватися цей об’єм має за однакових умов, тобто за
однакових температури й тиску.
Умови, за яких проводяться подібні розрахунки, назвали
нормальними умовами.
Нормальні умови (н. у.):
Т= 273 К або t = 0 °С
Р = 101,325 кПа або Р = 1 атм. = 760 мм рт. ст.
Об’єм 1 моль речовини називають молярним об’ємом (Vm). Для газів за нормальних умов він дорівнює 22,4 л/моль.
Із закону Авогадро випливає, що
V = n · Vm;
отже,
n = V/Vm,
де Vm = 22,4 л/моль для будь-якого газу за н. у.
Отже, знаючи об’єм газу, можна обчислити кількість
речовини, і навпаки.
Задача 1
Обчисліть, який об’єм займатимуть 3 моль кисню за н.
у.
Відповідь: 67,2 л.
Домашнє завдання
Задача 1
Обчисліть, який об’єм займе 7 моль азоту N2 (за н. у.).
Урок за 18.01
Тема:Розв'язування задач з теми "Молярна маса"
Перейдіть за посиланням join.naurok.ua Код доступу 5334221 та виконайти тестову роботу,розв'язавши задачі
Завдання необхідно виконати до 18 січня 20:00
Урок за 18.01
1. ПОНЯТТЯ
МОЛЯРНОЇ МАСИ РЕЧОВИНИ.
Усі часточки мають певну масу. Якщо відома маса
однієї молекули, то можна розрахувати масу двох, десяти, мільярда молекул і
навіть одного моль молекул. Маса, яку має один моль атомів або молекул, є
певною характеристикою речовини.
Маса одного моль речовини називається молярною масою речовини. Вона
позначається буквою M і має одиницю вимірювання г/моль.
Розв'язування задач.
Розрахуємо
Молярну масу речовин
М (H2O)
= 2∙Ar(Н) + Ar(O) = 2 ∙
1 + 16 = 18 г/моль.
М (CaO) = Ar(Ca) + Ar(O)=40+16=56 г/моль.
Розраховані нами молярні маси водню, кисню й кальцію
дорівнюють їхнім відносним молекулярним (для кальцію — атомній) масам. Якщо ми
будемо розраховувати в такий же спосіб молярні маси інших речовин, то побачимо,
що в усіх випадках вони будуть чисельно дорівнювати відносним молекулярним,
атомним або формульним масам цих речовин. Повертаючись до теми попереднього
уроку, вчитель повідомляє, що число Авогадро встановлене таким чином, щоб
відносна молекулярна маса чисельно дорівнювала молярній масі речовини.
Незважаючи на те, що ці маси чисельно дорівнюють
одна одній, вони мають різний зміст:
— відносна молекулярна (або атомна) маса показує, у
скільки разів маса молекули (або атома) більша від 1/12 маси атома Карбону; є
безрозмірною величиною;
— молярна маса показує, яку масу має 1 моль молекул
(або атомів); вимірюється в грамах.
2. РОЗРАХУНОК МОЛЯРНОЇ
МАСИ РЕЧОВИНИ.
Оскільки молярна маса речовини чисельно дорівнює
відносній молекулярній або формульній масі, то розрахувати її можна
аналогічно.
Таким чином, молярна маса речовини дорівнює сумі
атомних мас усіх елементів, які входять до складу речовини з урахуванням їхніх
індексів, і має розмірність г/моль.
3. РОЗРАХУНОК КІЛЬКОСТІ
РЕЧОВИНИ ЗА МОЛЯРНОЮ МАСОЮ.
Оскільки молярна маса — це маса 1 моль речовини,
то її можна використовувати для розрахунку кількості речовини:
За допомогою цієї формули можна розрахувати масу речовини, знаючи кількість речовини, й навпаки.
т = n ∙ М
Розв'язування задач.
1) Розрахувати масу 8 моль води.
Розв'язання.
Розрахуємо молярну масу води:
М = 2∙Ar(Н) + Ar(O) = 2 ∙ 1 +
16 = 18 г/моль.
Формула розрахунку маси:
т = n ∙ М , т = 8 ∙ 18 г/моль =
Відповідь:
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1)
Обчисліть кількість речовини води масою:
а)
2) Яку масу має вуглекислий газ (карбон (IV)
оксид) кількістю речовини:
а) 0,5 моль; б) 2 моль.
Виконане дз надіслати мені на електронну пошту scherbinka92@gmail.com до 15.01 до 20:00
Урок за 11.01
Тема:Розв'язування задач з теми:Кількість речовини.Стала Авогадро.
На минулому уроці ми розгянули дану темиу.Пропоную згадати основні теоретичні моменти та розв'язати задачі письмово у зошитах. Єдине що-ми позначали кількість речовини як Ню. Відтепер прийняти позначати Кількість речовини n.
1. ПОНЯТТЯ
ПРО КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ.
Розповідь учителя.
Будь-яка фізична величина — це певна
характеристика об'єктів або явищ, яка
може бути виміряна. Наприклад, властивості інертності тіла відповідає
величина, яку називають масою, властивості
просторової протяжності відповідає величина, яку називають довжиною.
У хімії, крім використання таких величин, як
«маса» й «об'єм», застосовують величину «кількість речовини».
Запис в
зошит
Кількість речовини — це фізична величина,
обумовлена числом структурних елементів: атомів, молекул, йонів, електронів або
груп атомів.
Кількість речовини позначається літерою n (або
ν).
2. МОЛЬ -
ОДИНИЦЯ ВИМІРЮВАННЯ КІЛЬКОСТІ РЕЧОВИНИ.
Розповідь учителя.
Будь-яка фізична величина має свою одиницю
вимірювання: маса вимірюється в грамах, довжина — в метрах.
Запитання.
Як ви гадаєте, в чому можна вимірювати кількість
речовини?
Розповідь учителя.
Кількість структурних елементів можна вимірювати в
штуках. Тільки атоми чи молекули дуже незручно вимірювати в штуках, тому що
побачити або вибрати одну молекулу надзвичайно важко. Навіть якщо
використовувати кратні величини — кілоштуки (103) або гігаштуки (109),
то й такі кількості дуже важко відміряти. Тому хіміки ввели дуже велику порцію
для вимірювання кількості речовини — 6,02∙1023 штук. На честь
відомого італійського вченого Амедео Авогадро ця величина називається «стала
Авогадро» й позначається NА
NA =6,02∙1023 1/моль
Запис в
зошит
Одиниця вимірювання кількості речовини — моль.
1 моль — це така кількість речовини, яка містить
6,02∙1023 ( ≈6∙1023) атомів або молекул.
Розповідь учителя.
Також використовуються кратні величини — кіломоль
(кмоль, 103 моль), мілімоль (ммоль, 10-3 моль), мікромоль
(мкмоль, 10-6 моль).
Число Авогадро — це дуже велике число. Наприклад,
якби всю поверхню Землі (включаючи річки, озера, моря й океани) вистелити
рівномірним шаром такої кількості однодоларових купюр, то утворився б шар
висотою 2 метри. Проте молекули, які ми рахуємо за допомогою сталої Авогадро, є
дуже маленькими часточками. Якщо ми візьмемо 6 • 1023 молекул води,
то навіть не зможемо наповнити склянку.
З. РОЗРАХУНОК КІЛЬКОСТІ РЕЧОВИНИ
ЗА ВІДОМИМ ЧИСЛОМ АТОМІВ
І МОЛЕКУЛ.
1. Обчисліть кількість речовини в порції води, що містить 12,04 · 1023молекул.
2. Обчисліть число атомів Феруму в порції заліза кількістю речовини 5 моль.
Домашнє завдання:Розв'язати задачі:
1. Скільки молекул міститься у воді кількістю речовини 15 моль?
2.
3.
Скільки атомів міститься в міді кількістю речовини 1,5 моль?
Виконане дз надіслати мені на електронну пошту scherbinka92@gmail.com до 11.01 до 20:00
Урок за 27.11
Тема:Електронегативність атомів хімічних елементів
Перегляньте відео,зробіть записи головного
Домашнє завдання:Зробити записи головного з відео та відповідного параграфу.ВИКОНАНЕ ДЗ ПРИНЕСІТЬ НА НАСТУПНИЙ УРОК.
Урок за 13.11
Тема:Значення періодичного закону. Життя і діяльність Д.І.Менделєєва
Домашнє завдання:Опрацювати параграф 8,зробити міні-проект про Д.І.Менделєєва(у вигляди плакатів,розповідей,малюнків) або підготуйте кросвод за метеріалами параграфів 4-14. ВИКОНАНЕ ДЗ ПРИНЕСІТЬ НА НАСТУПНИЙ УРОК.
Урок за 12.10
Тема: Стан електронів у атомі. Електроні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні
Домашнє завдання:Опрацювати теоретичний матеріал,переглянути відео та відповідний параграф в підручнику(11,12).Зробити запис головного в зошиті.Домашнє завдання надіслати мені 12.10 до 20:00 на електронну пошту Scherbinka92@gmail.com
Для опису стану електрона оцінюється ймовірність його знаходження у навколоядерній області простору і використовуються поняття «електронна хмара», «електронна орбіталь».
Немає коментарів:
Дописати коментар