7-Б Хімія

Урок за 13.04

Тема:Контрольна робота з теми "Вода"
Завдання можете знайти за порсиланням:join.naurok.ua
Код доступу 8645954

Завдання необхідно виконати до  14 травня 19:00 

урок за 19.04

Тема:Практична робота №5

ВИГОТОВЛЕННЯ ВОДНИХ РОЗЧИНІВ ІЗ ЗАДАНИМИ МАСОВИМИ

ЧАСТКАМИ РОЗЧИНЕНИХ РЕЧОВИН 

Мета: навчитися виготовляти розчини із заданими масовими частками розчинених речовин; закріпити вміння  обчислювати масу речовини й об’єм розчинника, необхідних для виготовлення розчину.

Обладнання й реактиви: відео,зошит,підручник

Інструктаж з виконання роботи:

  1. Переглянути відео. Ознайомитися як виготовляють розчини.
  2. Розв’язати задачі.  Задача 2 є спільною для всіх. Задачі 3 і 4 знаходите за своїм прізвищем.
  3. Записати висновок за метою. 

Хід роботи

1.        Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=u3a8n-3aF8Q&feature=emb_logo

2. Приготуйте розчин. Обчисліть масу кухонної солі, яку слід узяти для приготування 250 г розчину з масовою часткою солі 5 %.

(Треба описати ваші дії по приготуванню розчину, тобто, що би ви робили, якби готували цей розчин (згадайте відео)).

3. Розв’яжіть задачу. До розчину масою 80 г з масовою часткою солі 15% долили 20 г води. Яка масова частка утвореного розчину?

4. Розв’яжіть задачу. До 200 г розчину соди з масовою часткою Na2CO3 5% додали ще 80 г соди. Якою стала масова частка соди в утвореному розчині?

5. Зробіть висновок(можна за метою роботи,можна написати про те,що ви робили).


Урок за 15.04

Тема:Виготовлення розчинів. Розв'язування задач

Розглянемо, що необхідно робити, чим користуватися, щоб виготовити розчин з певною масовою часткою розчиненої речовини.

ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ВИГОТОВЛЕННЯ РОЗЧИНУ. Незалежно від того, які розчини виготовляють, використовують тільки чисті розчинники. Заздалегідь готують посуд і необхідне обладнання для приготування розчину, а також посуд для його зберігання. Ви напевне звернули увагу, що в хімічному кабінеті розчини зберігаються у скляних ємкостях, на яких обов’язково є етикетка із зазначенням вмісту розчиненої речовини.

У хімічних лабораторіях для приготування розчинів використовують посуд, виготовлений із матеріалів, які не вступають у реакцію з компонентами розчину. Найчастіше цим матеріалом є скло. Посуд для зберігання розчинів обов’язково повинен бути закритий спеціально підібраними кришками чи пробками, щоб у нього не потрапляли пил і повітря, з окремими компонентами яких розчин може прореагувати

Для виготовлення розчину з ценною масовою часткою розчиненої речовини потрібні: речовина для розчинення, розчинник, посудина для виготовлення розчину, скляна паличка чи ложечка для помішування, терези, різноважки, мірний посуд.

Виготовлення розчину з певною масовою часткою розчиненої речовини. Перед виготовленням розчину здійснюють обчислення маси розчинної речовини та об’єму розчинника.

Перш ніж виготовити розчин солі з певною масовою часткою розчиненої речовини, що перебуває в твердому агрегатному стані, необхідно:

1. Зважити розчинену речовину.

2. Перенести її у колбу (стакан).

3. Відміряти необхідний об’єм розчинника — води.

4. Добавити воду до розчиненої речовини.

5. Перемішати компоненти до утворення гомогенного розчину.

Зазначену послідовність відображає малюнок 107.

Розглянемо це на прикладі.

Завдання. Виготовити розчин кухонної солі (натрій хлориду) масою 150 г з масовою часткою розчиненої речовини 20 %.


Скористаємося  послідовністю дій як алгоритмом* виготовлення цього розчину.


Домашнє завдання:Виконайте завдання та виготовте розчини(можна зняти на відео)

Завдання 1. Виготовте розчин цукру масою 50 г з масовою часткою розчиненої речовини 10 %.

Завдання 2. Виготовте водний розчин цукру з масовою часткою розчиненої речовини 8 %, взявши для цього воду об'ємом 184 мл.


Урок за 12.04

Тема:Кількісний склад розчину.Масова частка розчиненої речовини

 

Домашнє завдання:Параграф 23 №2,3,експеримент з відео виконуємо за бажанням

Урок за 08.04

Тема:Вода-розчинник.розчин і його компоненти:розчинник,розчинена речовина

перегляньте відео










1.«Виправ помилки»

1) Питна вода має колір, запах та смак.

2) Питна сода, цукор та сіль добре розчиняються у воді.

3) Щоб швидше розчинився цукор, треба воду охолодити.

4) Добре розчиняються у воді такі речовини, як сіль, пісок, цукор, крейда.

5) Щоб швидше розчинився пісок, суміш піску з водою треба добре перемішати.

6) Речовина буде довше розчинятися у воді, якщо її подрібнити… .

7) Розчин може бути прозорим та мутним.

2.«Вірю не вірю»

1) Усі речовини добре розчиняються у воді.

2) При збільшенні температури розчинність речовин збільшується.

3) Вода, цукор, пісок – добре розчиняються у воді.

4) Крейда, сода питна, пісок – у воді не розчиняються.

5) Щоб швидше розчинити сіль, її треба подрібнити.

6) Щоб швидше розчинити цукор, воду треба нагріти.

7) Питна вода блакитного кольору, кисла на смак.

8) Вода дуже добре стискується.

9) Та речовина, яка розчиняється у воді називається розчинником.

3.«Третє зайве»

1)          Срібло, повітря, мідь.

2)          Чай, кров, залізо.

3)          Цукор, сіль, пісок.

4)          Крейда, сода питна, сіль.

5)          Розчин цукру, розчин солі, газована вода.

6)          Кров, молоко, ґрунт. (знайти зайве, пояснити чому воно зайве)

 Домашнє завдання

1. Прочитати відповідний параграф підручника.

2. Підготувати повідомлення на тему: “Значення розчинів у природі та житті людини” та “Сучасний стан прісної води”.

Виконане дз надіслати на пошту

Урок за 05.04

Тема:Вода,склад її молекули,поширеність у природі,фізичні властивості.


Домашнє завдання:опрацювати матеріал на відео(зробити записи головного) та виконати завдання до нього

Виконане дз принести на наступний урок

Урок за 01.04

Тема:узагальнення знань про кисень
Виконайте завдання у зошитах 
1.Відповідь “так”  +

                  “ні”    –

1)              Оксиген – найпоширеніший елемент на Землі. 

2)              Відносна молекулярна маса кисню 16. 

3)              Кисень добре розчиняється у воді. 

4)              Валентність Оксигену дорівнює ІІ. 

5)              Наявність кисню визначають за допомогою вапняної води. 

6)              Кисень збирають у пробірку, перевернуту вверх дном. 

7)              Риба дихає киснем, розчиненим у воді. 

8)              Першовідкривачем кисню називають М. Ломоносова.

2.              У шкільній лабораторії кисень одержують:

а) з повітря;

б) розкладанням води;

в) розкладанням гідроген пероксиду.

3.              Як довести, що в колбі учень одержав кисень?

  а) кисень має запах, і за запахом його можна визначити;

  б) вапняна вода в кисні помутніє;

  в) кисень підтримує горіння, і тліюча скіпка в кисні спалахує.

4.       Речовина, що прискорює швидкість хімічної реакції, але не входить до складу продуктів називається:

а) оптимізатором;

б) каталізатором;

в) інгібітором.

5.              В якому з варіантів серед сполук є тільки оксиди:

а) SO2,  Al2O3,   ZnO,  O2;

б) КМnO4,  K2O,  FeO,  KСlO3;

  в) P2O5,  CO,  CO2,  NO2.

6.   Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні.

             P  +  O2  →    P2O5

   а)  8;         б)  12;            в)  11.

7.                 Визначте неправильно складену формулу:

 ІІ                              ІІ                          ІІ                 

 а) MgO ,           б) BaO2,         в) SO2.

Винонані завдання надіслати мені до наступного уроку 


Урок за 25.01

Тема:Закон збереження маси речовин.Схема хімічної реакції.Хімічне рівняння

Домашнє завдання:Параграф 16 виконати №1та №3(а)(завдання для засвоєння матеріалу) 

Виконане дз принести на наступний урок


Урок за 21.01

Тема:Практична робота №3:"Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів"

Під наглядом дорослих виконайте на подвійних листочках практичну роботу


Тема: ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.

Обладнання: зошит,підручник,підручні матеріали

Реактиви: вода, сухий листовий чай, кухонна сіль, питна сода, оцет.

Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.

Виконання роботи

Хід роботи

Спостереження, висновок

I. Кип’ятіння води

1. Налийте в ємність воду об’ємом 2–3 мл,  обережно нагрійте,кип’ятіть 1–2 хвилини.

Спостереження
____________________
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
___

2. Обережно піднесіть до
отвору ємності маленьке дзеркальце.

Назвіть явище: ______.
Спостереження
______________
Висновок
Чи утворилася нова речовина?

II. Заварювання чаю

Додайте в ємність з окропом кілька листочків чаю чи чайний пакетик. Спостерігайте за забарвленням розчину.

Спостереження
______________________

Висновок
Чи утворилася нова речовина?
_______
Назвіть явище: ________

ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація

1. Налийте в ємність воду об’ємом 1 мл, додайте ложечкою кухонну сіль й обережно розмішайте.

Спостереження
__________.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
________
Назвіть явище: ________

2. Наберіть воду у ложку та нагрійте над свічкою(до випарювання води).

Спостереження
________

Висновок
Чи утворилася нова речовина?
_____
Назвіть явище: ____

IV. Гасіння питної соди
Помістіть у стакан або не глибоку тарілку половину чайної ложки питної соди. Додавайте краплинами оцет.

Спостереження
_______________
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
________
Назвіть явище: ______

Зробіть висновок:

За якою ознакою відрізняють фізичні та хімічні явища?

Виконану практичну роботу принести на наступний урок

Урок за 18.01

Тема:Хімічні та фізичні  властивості речовин.Виконання міні-проекту на одну з обраних тем:

1."Хімічні явища у природі"(обираєте будь-яке хімічне явище,яке є у природі та досліджуєте його)
2."Хімічні явища у побуті"(Обираєте будь-яке хімічне явище,яке відбувається у побуті(наприклад горіння вугілля,деревини,гасіння соди оцетом) та досліджуєте його)
3."використання знань про хімічні та фізичні явища у творчості та народних ремеслах"(ліплення з глини,виробництво виробів із металів..)
4. "Речовини та хімічні явища в літературних творах і народній творчості"(згадка або опис хімічних чи фізичних явищ у віршах,розповідях,поемах,на картинах)

Результати вашої роботи можна оформити у вигляді відеорозповіді,комп'ютерної презентації,малюнку,плакату,буклету,казки,розповіді

Виконане дз надіслати на пошту Scherbinka92@gmail.com 21.01 до 20:00

Урок за 14.01

Тема:Лабораторна робота №5 "Дослідження хімічних реакцій,що супроводжуються виділенням газу,випадінням осаду,зміною забарвлення"

Мета: дослідити характерні ознаки хімічних реакцій; закріпити на практиці поняття про хімічні реакції; удосконалювати навички поводження з хімічними речовинами  та нескладним обладнанням.

Обладнання та реактиви:харчова сода, столовий оцет, шкаралупа курячого яйця, шматочок накипу, розчин йоду, шматочок білого хліба (картоплина), натрій сульфат (Na2SO4), барій хлорид (BaCl2), склянка, чайна ложка, штатив з пробірками, сірник (свічка).

Хід роботи.

Завдання 1.Дослідження реакцій, що супроводжуються виділенням газу.(виконайте самостійно на кухні)

Дослідіть, чи взаємодіють харчова сода, шкаралупа курячого яйця або шматочок накипу із чайнику зі столовим оцтом.

Насипте на дно склянки харчову соду і додайте 3-4 мл столового оцту

(9% розчин оцтової кислоти). Що ви спостерігаєте? Які ознаки хімічної реакції ви побачили? Опишіть їх.___________________________________________________

В іншу склянку покладіть 2-3 шматочки шкаралупи курячого яйця або накипу із чайнику і додайте 3-4 мл столового оцту. Що ви спостерігаєте?____________________

Опишіть     ознаки даної хімічної реакції (явища)._____________________________

Завдання 2.Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються зміною забарвлення.(виконайте самостійно)

Для виявлення крохмалю у продуктах харчування використовують  реакцію з розчином йоду. Нанесіть краплю йоду на шматочок білого хліба чи свіжий зріз картоплини. Що спостерігається? ______________________________________

Про перебіг хімічної реакції свідчить ______________________________________

Завдання 3.Дослідження реакцій, що супроводжуються  випаданням осаду.

Барій сульфат (BaSO4) використовують у медицині для рентгеноскопії шлунку. Цю  ж сполуку додають, коли  виготовлюють деталі  конструктора «Лего». І якщо трапляється, що дитина випадково ковтнула дрібну деталь, то  при рентгеноскопії її буде помітно.

Добудьте цю сполуку. Для цього до 1-2 мл розчину натрій сульфату (Na2SO4) додайте таку ж кількість розчину барій хлориду (BaCl2).

Перегляньтье відео цього досліду



 Що спостерігається?________________

Про перебіг хімічної реакції свідчить _____________________________________

Завдання 4,5.Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються тепловим ефектом та появою запаху.

Запаліть сірник (свічку). Поспостерігайте за явищами, які супроводжують процес горіння. Опишіть їх ознаки. _____________________________________________

Про перебіг хімічної реакції свідчить ______________________________________

Висновки:

Що таке хімічна реакція? _________________________________________________

За якими зовнішніми ознаками можна стверджувати про проходження хімічної реакції? __________________________________________________________________

Виконане дз надіслати на пошту Scherbinka92@gmail.com 14.01 до 20:00

Урок за 13.01

Тема:Фізичні та хімічні явища.Хімічні реакції та явища,що їх супроводжують.

1.     Інтелектуальна розминка.

Напишіть порядкові номери в Періодичній системі таких хімічних елементів(письмово в зошитах):

Оксиген               Барій                            Силіцій

Фосфор               Флуор                 Кальцій

Алюміній            Ферум                 Аргентум

Магній                Гідроген              Нітроген

Карбон.

2.     Гра «Чому вони разом?(поясніть письмово у зошитах,чому ці речовини знаходяться разом,чим вони схожі?)»

Ø Na, H2, O2, Al

Ø H2O, NaCl, CO2, CaCO3

Ø N2, Cl2, F2, Br2

         Весь вигляд нашої Землі – її ліси і гори, ґрунти і води – постійно змінюються. Навколо нас відбуваються постійні зміні, тобто явища.

         Учень Андрійко, повернувшись з уроку природознавства, подумав: «Тепер я знаю 

1.     Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції.

Усі природні процеси – це явища.

                                                         ЯВИЩА



                      Фізичні                                                         Хімічні

       змінюється:                                                                       змінюється:

                    форма тіла,                                                 склад речовини,

      агрегатний стан речовини                                    властивості речовини

 речовина не змінюється                                   речовина змінюється


         З деякими фізичними явищами ви ознайомилися на уроках фізики.

Явища, під час перебігу яких, речовина залишається не змінною називаються фізичними.

Явища, під час перебігу яких одні речовини перетворюються на інші, називаються хімічними.

Хімічні явища називаються хімічними реакціями.

Прожарювання мідного дроту в полумї можна записати так:

Мідь + Кисень                            Купрум (ІІ) Оксид

(червоний колір)                         (чорний колір)

вихідні речовини                       кінцеві речовини

     (реагенти)                              (продукти реакції)

Речовини, що вступають у хімічну реакцію називають вихідними речовинами або реагентами, а ті, що утворюються, кінцевими речовинами або продуктами реакції.

2.     Зовнішні ознаки  хімічних реакцій.

·     За якими ж ознаками можна судити про те, що відбулася хімічна реакція?

Спробуємо  визначити експериментально.

 

                                    Ознаки хімічних реакцій

Виділення газу

Утворення осаду 

Зміна забарвлення

Поява електричної енергії

Виділення теплоти,світла

Поява або зникнення запаху


 Виконайте завдання:

Віднесіть дані явища  до фізичних чи до хімічних написавши поряд літеру ф(якщо явище фізичне) чи х(якщо явище хімічне)

         Приклади явищ:

1.     ліпимо снігову баба;

2.     вибігаємо в коридор;

3.     готуємо їжу;

4.     замерзання води;

5.     на срібних предметах зявляється чорний наліт;

6.     готуємо уроки;

7.     смажити картоплю;

8.     фарба висихає на повітрі;

9.     після включення компютера змінюється колір екрана;

 з відкритої пляшки «Фанти» виділяються  бульбашки газу;

11.                       читаємо книгу;

12.                       йдемо після школи до дому;

13.                       іде дощ;

14.                       фільтруємо розчин;

15.                       запалюємо сірник;

16.                       горить бензин;

17.                       утворюється туман;

18.                       кипить вода;

19.                       випікаємо з мамою пиріг.

Домашнє завдання:Параграф 14,№5 ст 104

Виконане дз надіслати на пошту Scherbinka92@gmail.com 13.01 до 20:00

Урок за 26.11
Тема:Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

Перегляньте відео


Домашнє завдання:Параграф 13 прочитати,виконати завдання

1. Визначте валентність елементів у таких сполуках:

а) HF, H2O, NH3, SiH4, HJ, NaH, CaH2;

б) N2O, NO, N2O3, N2O5, NO2, CuO, Cu2O.

в) Cr2O3, Mn2O7, CO2, CO, Al2S3, SO2, SO3, AgJ, Na2S, ВаS.

Урок за 12.11
Тема уроку : Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.

  «Так чи ні»

1.                Матеріал - речовина, яку використовують для виробництва інших хімічних речовин

2.                Властивості речовини це певні ознаки, за якими речовини або відрізняються, або схожі одне з одним.

3.                Властивості бувають лише фізичні.

4.                Запах, розчинність у воді, блиск, температура плавлення – це фізичні властивості

5.                Вода може існувати лише у двох агрегатних станах: рідкий та газуватий.

6.                Чиста речовина індивідуальна та не містить домішок інших речовин

7.                Суміші бувають лише однорідними

8.                Молекула – найменша частинка речовини, що має її основні хімічні властивості та може існувати самостійно

9.                Атом – найдрібніша частинка речовини, що складається з позитивно зарядженого ядра та негативно зарядженої електронної оболонки

10.            Атом, що має заряд, називається йоніт

11.            Хімічній елемент – вид атому з певним зарядом ядра.

12.            Заряд ядра чисельно дорівнюється відносній атомній масі

Перегляньте відео 


Домашнє завдання:Параграф 9 №5 та 7 ст 72 ,параграф 12 №3 ст 89

Виконане дз надіслати на пошту Scherbinka92@gmail.com 12.11 до 20:00

Немає коментарів:

Дописати коментар