Урок за 14.05
Тема:Практична робота №5:Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості
Перегляньте відео
Оформіть на подвійному листочку практичну роботу
Практична робота № 5
Тема. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів
своєї місцевості.
Мета: удосконалити вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби своєї місцевості.
Обладнання: муляжі їстівних та отруйних грибів або
їх зображення.
Хід роботи
1.
Визначте, які з грибів отруйні, а які — їстівні, та заповніть таблицю.
1.
маслюк |
2.
лисичка |
3.
несправжня лисичка |
|
|
|
4. підберезник |
5. опеньки |
6. бліда поганка |
|
|
|
№ гриба |
Назва |
Їстівний чи отруйний |
Характерні ознаки |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
висновок.
1.Які ознаки отруєння грибами?
2. Які правила збирання грибів Ви
знаєте?
3. Які отруйні гриби нашого краю Ви
знаєте?
Урок за 16.04
Тема:Життєві форми рослин. Рослинні угруповання
Домашня робота:заповнити таблицю вкінці відео та опрацюйте відповідний параграф у підручнику
Урок за 13.04
Тема:Життєві форми рослин.Рослинні угруповання
https://drive.google.com/file/d/1DyutOnL_ZNYqZU9XNNRxHSXwQ68fwfsy/view?usp=sharing
Виконайте завдання:
1.Гра “Знайди місце
рослині”.Використовуючи інтернет чи підручник знайдіть інфориацію та з’єднайте стрілками рослину й екологічну групу (з однією чи з
кількома).
Рослини |
Екологічна група |
1.Кактус |
А.світлолюбні |
2.Елодея |
Б.тіньовитривалі |
3.Стрілолист |
В.тіньолюбні |
4.Дуб |
Г.холодостійкі |
5.Валіснерія |
Д.теплолюбні |
6.Абрикос |
Е.вища водяна рослинність |
7.Персик |
Є.вологолюбні |
8.Томат |
Ж.посухостійкі |
9.Капуста |
|
10.Верблюжа колючка |
|
11.Конвалія |
|
12.Молодило |
|
2. З’єднайте стрілками термін і його визначення.
1. Дерева
А. У них дерев’яніють тільки нижні частини
пагонів, верхні часто відмирають
2. Кущики
Б. Рослини зі стеблами, що в’ються і
чіпляються за опору
3. Напівкущі
В. Багаторічні рослини з соковитими
стеблами і листками, що містять запаси води
4. Кущі
Г. Багаторічні рослини зі здерев’янілими
надземними частинами, які мають кілька рівноцінних стовбурів
5. Ліани
Д. Багаторічні рослини зі здерев’янілими
надземними частинами, але низькі, не вищі за 50 см
6. Сукуленти
Е. Багаторічні та однорічні рослини, в яких
на зиму відмирають надземні частини (багаторічні, дворічні), або відмирає уся
рослина (однорічні)
7. Трав’янисті рослини
Є. Багаторічні рослини зі здерев’янілими
надземними частинами, чітко вираженим одним стовбуром, не нижче 5 м висоти
1. Дерева
А. У них дерев’яніють тільки нижні частини
пагонів, верхні часто відмирають
2. Кущики
Б. Рослини зі стеблами, що в’ються і
чіпляються за опору
3. Напівкущі
В. Багаторічні рослини з соковитими
стеблами і листками, що містять запаси води
4. Кущі
Г. Багаторічні рослини зі здерев’янілими
надземними частинами, які мають кілька рівноцінних стовбурів
5. Ліани
Д. Багаторічні рослини зі здерев’янілими
надземними частинами, але низькі, не вищі за 50 см
6. Сукуленти
Е. Багаторічні та однорічні рослини, в яких
на зиму відмирають надземні частини (багаторічні, дворічні), або відмирає уся
рослина (однорічні)
7. Трав’янисті рослини
Є. Багаторічні рослини зі здерев’янілими
надземними частинами, чітко вираженим одним стовбуром, не нижче 5 м висоти
Виконані завдання надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 13.04 до 20:00.
Урок за 09.04
Тема:Екологічні групи рослин(За відношенням до світла,води,температури). Практична робота:Визначення видів кімнатних рослин,придатних для вирощування в певних умовах
Домашнє завдання:опрацювати параграф 47,виконати практичну роботу
Виконане завдання після відео надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 09.04 до 20:00.
Урок за 06.04
Тема:Практична робота №3Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин
Виконане завдання після відео надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 06.04 до 20:00.
Урок за 02.04
Тема:Покритонасінні
Домашня робота:підготувати повідомлення про використання Покритонасінних
Виконане завдання принести на наступний урок
Урок за 22.01
Тема:Різноманітність та видозміни Вегетативних органів. Лабораторне дослідження:"Будова цибулини,кореневища бульби картоплі,коренеплоду моркви"
Домашня робота:прочитати параграф 24,27,29.Виконати завдання №6 ст 106,дослідницький практикум ст 124(за бажанням)
Виконане завдання принести на наступний урок
Урок за 19.01
Тема:Функції пагона
Домашня робота:Виконати вправу
Вправа «Так чи ні»:
- -
Стебло
– підземний орган рослини.
- -
Стебло
мають лише квіткові рослини.
- -
Пагін
складається зі стебла, бруньок та листків.
- -
Стебло
складається з вузлів і міжвузлів.
- -
Пазуха
листка – це кут між листком і стеблом.
- -
З
вегетативної бруньки розвиваються листки.
- -
Ріст
стебла в довжину здійснюється за рахунок поділу клітин кореня.
- - Брунька – це зачатковий пагін.
- -
Пагін
розвивається з бруньки.
- -
Пагін
– це частина стебла, на якому розташовані бруньки.
- -
Бруньки
на стеблі бувають виключно листкові.
- - Пагони ростуть вгору за допомогою верхівкових бруньок.
Виконане завдання після відео надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 19.01 до 20:00.
Урок за 15.01
Тема:Пагін,його будова.Лабораторне дослідження:Будова пагона,будова бруньки
Домашня робота:Виконати лабораторне дослідження
Лабораторне дослідження №4
Тема. Будова пагона.
Мета: вивчити будову пагона. Формувати уміння і навички описувати пагін, його будову та функцію.
Обладнання QR-код
відео «Будова пагона»
Хід роботи:
1.Замалюйте пагін, позначивши на рисунку: стебло, листок, вузол, міжвузля, верхівкову бруньку, пазушну бруньку, пазуху листка.
2. Замалюйте будову бруньки
Внутрішня будова бруньки :
1 - генеративної; 2 - вегетативної
(а - зачаткове стебло; б - покривні луски;
в - зачаткові листки; г - зачаткова
брунька; д - зачаткове суцвіття);
3 - розвиток пагона.
3.Заповніть таблицю
БУДОВА ПАГОНА ТА ФУНКЦІЇ ЙОГО ОРГАНІВ
№ |
орган
пагона |
функція |
1 |
стебло |
|
2 |
вузол |
|
3 |
міжвузля |
|
4 |
пазуха листка |
|
5 |
листок |
|
6 |
верхівкова
брунька |
|
7 |
пазушна
брунька |
|
1.
Що таке пагін?
2.
Яку функцію виконує пагін?
Виконане завдання після відео надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 15.01 до 20:00.
Урок за 12.01
Тема:Корінь:будова,основні функції.Лабораторне дослідження:будова кореня
Рослина — відкрита
біосистема, яка складається з органів, що взаємопов’язані між собою. (Пояснення
вчителя з використанням відеоматеріалів та складанням схем).
Корінь є надзвичайно важливим органом. Зародок кореня закладається одночасно з брунькою в зародку насінини і називається зародковим коренем. Під час проростання насінини цей корінь перетворюється на головний.
1 — головний корінь; 2 — додаткові корені; 3 — бічні корені
Зони кореня |
Особливості будови |
Функції |
Кореневий чохлик |
|
Захищає верхівку кореня під
час росту та просування між частинками грунту |
Зона поділу |
Клітини дуже дрібні і
постійно діляться. |
Утворює усі частини кореня |
Зона розтягу |
Клітини швидко ростуть і перетворюються на клітини постійних тканин. |
Відбувається ріст кореня в довжину. |
Зона всмоктування |
Складена клітинами постійних тканин. Клітини покривних тканин шкірочки кореня у цій зоні утворюють кореневі волоски. |
Клітини
шкірочки та короку забезпечують захист, кореневі волоски –
поглинання води та мінеральних речовин |
Провідна зона |
Складається
з живих та мертвих клітин. |
Транспортує
речовини, закріплює рослину у грунті, може запасати поживні речовини |
Якщо ми розглянемо корінь, то побачимо, що він неоднорідний. На самій його
верхівці знаходиться ділянка – кореневий чохлик. Він захищає живі клітини
кореня, що розміщуються під ним. Ці клітини постійно діляться і ростуть – це
зона росту. Вона дуже маленька і становить 2 – 4 мм. Далі – всисна зона,
довжина якої не перевищує декількох міліметрів. У цій зоні рослини кореневими
волосками всмоктують із ґрунту воду з розчиненими в ній мінеральними
речовинами. Кореневі волоски – це вирости клітин покривної тканини кореня на
рівні покривної зони, їх довжина – декілька міліметрів, але їх дуже багато.
Живуть вони 10 – 12 днів, відмирають, замість них з’являються нові. Далі йде
провідна зона – зона бічних коренів – галуження кореня. Провідна зона становить
більшу частину кореня, її довжина вимірюється десятками сантиметрів і навіть метрами
Замалювати зображення кореня та
підписати його зони:
3.Внутрішня будова кореня.
Покривна тканина кореня складається з одного шару
клітин шкірки з тоненькими стінками. Саме ці клітини й утворюють кореневі
волоски.
Глибше, під шкіркою, розміщена кора кореня. Вона
складається з багатьох шарів клітин основної тканини. По цій тканині розчини
поживних речовин рухаються від кореневих волосків до провідних тканин,
розташованих у центральній частині кореня.
Центральну частину кореня утворює центральний циліндр.
У багаторічних рослин він може бути оточений шаром клітин бічної твірної
тканини. Завдяки поділу цих клітин корінь потовщується.
У центральному циліндрі формується провідна система
рослини, до складу якої входять судини і ситоподібні трубки. По судинах
відбувається висхідний рух води з розчиненими мінеральними речовинами, тобто
від кореня до надземної частини рослин. А по ситоподібних трубках органічні
речовини транспортуються від зелених надземних частин до кореня - це низхідний
рух. У центральному циліндрі також розташовані механічна та основна запасаюча
тканини.
4.Типи кореневих систем
Складання опорної схеми
Домашнє завдання:Опрацювати параграф у підручнику № 23,скласти кросворд на тему"Корінь"(6 питань)
Виконане завдання після відео надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 12.01 до 20:00.
Урок за 27.11
У Вас є 45 хвилин та одна спроба. Контрольну роботу Ви можете знайти за посиланням join.naurok.ua
Д/З
3) Хто це?(Дописати ро який організм йдеться)
а) одноклітинні
організми, можуть мешкати в організмі інших істот;здатні розмножуватися кожні
20–30 хв. __________
б) клітина має грушоподібну форму; розмножується статево і нестатево; має
вічко. __________
в) має травні вакуолі, форма тіла постійна, має клітинний
рот. ______________
г)Живться автотрофно, але при
відсутності світла переходить на гетеротрофне живлення, має 2 джгутика, вічко і
хлорофіли. __________
д) Має 1 ядро, розмножується
не статево, з ногами _________
2)«+ чи -»
1.
Органами руху амеби є війки
2. Хламідомонада не утворює спор при розмноженні
3.
Хламідомонаді та
евглені зеленій притаманний змішаний тип живлення
4. Евглена зелена рухається за допомогою джгутика
5. Хламідомонада має непостійну форму тіла
6. Бактерії розмножуються цистами
7. При статевому розмноженні у хламідомонади утворюються 4 спори
8. Амеба належить до багатоклітинних організмів
9. У інфузорії туфельки є 2 ядра і 2 скоротливі вакуолі
333.Заповнити таблицю(Поставити + чи -)
по
Ознака |
Евглена зелена |
Хламідомонада |
Амеба |
Інфузорія туфелька |
Губки |
Ульва |
Глотка |
|
|
|
|
|
|
Джгутик |
|
|
|
|
|
|
Псевдоніжки |
|
|
|
|
|
|
Війки |
|
|
|
|
|
|
Пелікула |
|
|
|
|
|
|
1 Ядро |
|
|
|
|
|
|
2 Ядра |
|
|
|
|
|
|
Хлоропласти |
|
|
|
|
|
|
Хроматофор |
|
|
|
|
|
|
Вічко (стигма) |
|
|
|
|
|
|
1 скоротлива вакуоль |
|
|
|
|
|
|
2 скоротливі вакуолі |
|
|
|
|
|
|
Статеве розмноження |
|
|
|
|
|
|
Фотосинтез |
|
|
|
|
|
|
Фагоцитоз |
|
|
|
|
|
|
Одна клітина |
|
|
|
|
|
|
Сукупність клітин |
|
|
|
|
|
|
Урок за 13.11
Тема:Бактерії-найменші одноклітинні організми.Будова та поширення. Роль у природі та житті людини
Ø Вставити пропущені слова, використовуючи
довідковий матеріал.
Бактерії належать до царства … . Крім бактерій, до
цього царства також відносять … . Практично немає місця
на Землі, де б … бактерії. Особливо багато їх у ….
Клітина бактерій не має … .
У центральній її частині розміщується … , що містить … , замкнуту у вигляді … .
У клітині відсутні органели: … ,
… та інші. Значна кількість бактерій утворює … .
Слова для
довідки: молекулу ДНК, не траплялися, ґрунті, ядра, мітохондрії,пластиди, кільця, слизову
капсулу, ціанобактерії, Дроб’янки, спадковий матеріал.
Домашнє завдання:опрацювати параграф 17,18. Виконати міні-проект на одну з обраних тем(проект принести в школу на наступний урок). Проект можна оформити у вигляді плакату,малюнку з розповіддю,малюнку,виступу
1.Чому скисає молоко?2.Корисний йогурт
3.Одноклітинні організми-живі фільтри
4. Світ дивовижних бактерій(Цікавинки про них)
5. Користь від бактерій
6. Шкока від бактерій.
Виконане завдання після відео надіслати мені на електронну пошту
Scherbinka92@gmail.com 13.11 до 20:00.
Урок за 13.10
Узагальнення знань з теми "Клітина"
Перегляньте будь ласка відео та виконайте завдання письмово
1.«Вірю —
не вірю».
Учням потрібно позначити пропоновані твердження
позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.
1. Нові клітини, дочірні, утворюються внаслідок
поділу материнської.
2. Завдяки поділу клітин і їхньому розтягненню
здійснюється ріст усієї рослини.
3. До поділу здатні як молоді, так і старі
клітини.
4. У результаті поділу з однієї материнської
клітини утворюється чотири дочірні.
5. Вміст клітини (цитоплазма, органели) рівномірно
розподіляється між дочірніми клітинами.
6. Дочірні клітини не повторюють властивостей
материнської клітини.
7. Тривалість життя клітин різна.
8. У молодій клітині зазвичай є одна велика
вакуоля, а цитоплазма з ядром прилягає до клітинної оболонки.
9. Клітини всіх живих організмів мають різний
хімічний склад.
10. На світлі швидкість руху цитоплазми
збільшується.
11. Під час поділу материнської клітини спадкова
інформація передається дочірнім.
12. Обмін речовин між клітиною та навколишнім
середовищем забезпечують клітинна оболонка і цитоплазма.
2.. «Закінчи речення».
1. Клітина — це елементарна одиниця…
2. Клітини всіх організмів подібні…
3. Кожна нова клітина утворюється…
4. У багатоклітинних організмів клітини утворюють…
5. Із тканин складаються…
3. Склади кросворд на 7 питань з теми Клітина(параграф 5-12)
Немає коментарів:
Дописати коментар