11-А

Урок за 14.05

Тема:Самостійна робота з теми:Хімія і прогрес людини

Завдання знаходяться за посиланням join.naurok.ua
код доступу 6365354
Завдання необхідно виконати до  17 травня 12:00

Урок за 12.05

Тема:Зелена хімія:Сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією


Зелена хімія (Green Chemistry) - науковий напрямок в хімії, до якого можна віднести будь-яке вдосконалення хімічних процесів, що позитивно впливає на навколишнє середовище. Як науковий напрямок, виникло в 90-і роки XX століття.
Послідовне використання принципів Зеленої хімії призводить до зниження витрат на виробництво, хоча б тому, що не потрібно вводити стадії знищення і переробки шкідливих побічних продуктів, використаних розчинників та інших відходів, - оскільки їх просто не утворюється. Скорочення числа стадій веде до економії енергії, і це теж позитивно позначається на екологічній та економічній оцінці виробництва.
В даний час Зелена хімія як новий науковий напрям має велику кількість прихильників
Останнім часом принципи Зеленої хімії дедалі більше підтримуються суспільством, про що свідчить багато фактів. Зокрема, 2005 року Нобелівську премію з хімії отримали Р. Граббс, Р. Шрок та І. Шовен за розвиток методу метатезису в органічному синтезі, який модифікує багато виробничих процесів під час обробки ненасичених сполук з урахуванням принципів Зеленої хімії. А від 1996 року в США запроваджено щорічну Президентську премію, якою нагороджують учених та корпорації, котрі втілюють у хімічні технології принципи Зеленої хімії. 

Атомна економіка

Із цих принципів, «атомна економіка» була запропонована американським хіміком Баррі Тростом у 1973 році та стала основною концепцією серед усіх дослідників даної галузі хімії. За основному мету атомна економіка ставила подолати обмеження традиційної «дохідності», кількості кінцевої продукції, що застосовувалась при розрахунку ефективності реакцій. Наприклад, для розрахунку врожаю, хіміки розглядали ефективність та суму лиш основного хімічного продукту, що вони вибирали («цільові молекули»), а не побічні речовини, що можуть нести в своєму складі небезпечні речовини. Атомна економіка враховує усі компоненти та реагенти реакцій, тим самим забезпечивши надійний показник того, чи утворюються в процесі реакції небезпечні речовини, тобто забруднювачі. Зелена хімія доказала, що зменшити кількість забруднення можливо при використанні атомної економіки, в основі якої покладені такі процеси, як гідрогенізація, метатезис та циклоприєднання.

Дванадцять принципів зеленої хімії
В 1998 П. Т. Анастас і Дж. С. Уорнер у своїй книзі "Зелена хімія: теорія і практика" [1] сформулювали дванадцять принципів "Зеленої хімії", якими слід керуватися дослідникам, що працюють у цій галузі:
1. Краще запобігти втратам, ніж переробляти і чистити залишки.
2. Методи синтезу треба вибирати таким чином, щоб всі матеріали, використані в процесі, були максимально переведені в кінцевий продукт.
3. Методи синтезу по можливості слід вибирати так, щоб використовувані і синтезовані речовини були як можна менш шкідливими для людини і навколишнього середовища.
4. Створюючи нові хімічні продукти, треба намагатися зберегти ефективність роботи, досягнуту раніше, при цьому токсичність повинна зменшуватися.
5. Допоміжні речовини при виробництві, такі, як розчинники або розділяють агенти, краще не використовувати зовсім, а якщо це неможливо, їх використання має бути нешкідливим.
6. Обов'язково слід враховувати енергетичні витрати та їх вплив на навколишнє середовище і вартість продукту. Синтез по можливості треба проводити при температурі, близької до температури навколишнього середовища, і при атмосферному тиску.
7. Вихідні і необхідні матеріали повинні бути відновлюваними у всіх випадках, коли це технічно і економічно вигідно.
8. Де можливо, треба уникати отримання проміжних продуктів (блокуючих груп, приєднання і зняття захисту і т. д.).
9. Завжди слід віддавати перевагу каталітичним процесам (по можливості найбільш селективним).
10. Хімічний продукт повинен бути таким, щоб після його використання він не залишався в навколишньому середовищі, а розкладався на безпечні продукти.
11. Потрібно розвивати аналітичні методики, щоб можна було стежити в реальному часі за утворенням небезпечних продуктів.
12. Речовини і форми речовин, що використовуються в хімічних процесах, потрібно вибирати таким чином, щоб ризик хімічної небезпеки, включаючи витоку, вибух і пожежа, були мінімальними.
Є. С. Локтєва та В. В. Лунін додали до цього списку додатковий, 13-й принцип:
13. Якщо ви робите все так, як звикли, то і отримаєте те, що зазвичай отримуєте.

Як дотримуватися принципів зеленої хімії?
Принципи Зеленої хімії тільки починають ставати складовою нашого життя. Людство робить лише перші кроки в цьому напрямку, хоча певні досягнення вже існують.
Принципам Зеленої хімії відповідає одержання й використання біодизелю та біоетанолу, про що ви дізналися минулого навчального року. Це зменшує споживання (спалювання) викопного палива. А кількість утвореного вуглекислого газу внаслідок спалювання рослинного пального фактично дорівнює тій кількості CO2, яку поглинули рослини з повітря в процесі фотосинтезу.
Наукова спільнота закликає людство взагалі відмовитися від спалювання нафтопродуктів. Відомо, що сьогодні лише 5 % сирої нафти використовують для виробництва синтетичних хімічних речовин, більша частина йде на пальне. Нафтову сировину необхідно використовувати винятково для синтетичної хімії, а спалювати біопальне, синтезоване з біомаси
Останнім часом деякі хімічні компанії відмовляються від використання «класичних» органічних розчинників: дихлороетану, хлороформу, бензену тощо. Сьогодні проводять наукові дослідження щодо заміни їх безпечними речовинами в надкритичному стані, коли за певних умов (тиск і температура) — у так званій потрійній точці — речовини переходять у надкритичний стан, де поєднуються властивості рідини та газу. Наприклад, вода і вуглекислий газ у надкритичному стані є дуже ефективними розчинниками, не гіршими за традиційні неполярні органічні розчинники.
У Центрі каталізу в м. Аахен (Німеччина) розробляють технологію використання вуглекислого газу, який виділяється на теплових електростанціях під час спалювання вуглеводневого палива, для синтезу багатоатомних спиртів. Знизити викиди вуглекислого газу в такий спосіб не вдасться (не більш ніж на 1 %). Але ця технологія дозволяє на 15 % знизити обсяги використання органічної сировини, необхідної для виробництва багатоатомних спиртів.
Сьогодні в наукових лабораторіях розробляють способи модернізації технологій із метою «озеленити» хімічні виробництва. Але засновники Зеленої хімії закликають змінити саму філософію підходу до модернізації виробництва. Як аргумент вони наводять той факт, що більшість хімічних засобів покупці обирають не заради їх хімічної формули, а заради корисного ефекту від них. Наприклад, мийні засоби люди купують для миття посуду, і краще продається той засіб, що миє краще, а не той, у якого «унікальний» хімічний склад.
Отже, відповідно до принципів Зеленої хімії, насамперед необхідно думати про кінцевий результат, а не про певні речовини. Наприклад, можна створювати суперефективні мийні засоби для видалення нагару зі сковорідки з хитромудрою формулою чи привабливим запахом. А можна покрити сковорідки антипригарним покриттям, щоб цей нагар не утворювався. Якщо до хімічної промисловості застосовувати такий підхід, тоді Зелена хімія вийде на новий рівень розвитку і стане невід'ємною частиною нашого життя.

Домашнє завдання:виконати міні -проект

Міні-проекти

Виберіть будь-яке виробництво хімічної чи металургійної галузі (за можливістю таке, підприємства якої є у вашій місцевості). Оцініть його за принципами зеленої хімії, наведеними в параграфі. Запропонуйте шляхи модернізації

Урок за 16.04

Тема:Генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук

Домашня робота:Виконайте запропоновані завдання

1. «Знайди зайве»

Учні мають визначити в кожному рядку «зайву» формулу й пояснити свій вибір:

а)  SОз, HNO3,FеО, К20, С02, СuО;

б) HNO з, Н2S04, А1(ОН)3, НС1, Н3Р04, Н2С03;

в)  Zn(ОН)2, КОН, Fе(ОН)2, Ва,  NаОН, Ва(ОН)2;

г)  KNO3, FеSО4, NаСІ,  ВаО, СаСОз.

2. «Ефект штучної помилки»(знайти і виправити помилки)

ALOH3,  MgO  , H3SO4,   LiOH ,     H2S   

ZnO2  , H2SO3,      CO2 , AgNO3 ,KOH2

K2O , HCI,   P2,Ba(OH)2 , H2SO2

3. Здійсніть перетворення

Cu > CuO > CuS04 >Cu(OH)2 > CuCl2   > Cu(OH)2 > CuO > Cu


Урок за 14.04

Тема:особливості будови атомів металів. поширення у природі

Опрацюйте матеріал за посиланням https://drive.google.com/file/d/11EfR9AcOPX5pulW0avpdQO0jiv89l46B/view?usp=sharing

Домашнє завдання: Підготувати цікаві факти про будь-який метал

Урок за 09.04

Тема:Місце металічних елементів у ПС


Домашнє завдання:Розв'язати кросворд

1.Одна із найважливіших фізичних властивостей металів .

2. Який метал має найбільшу пластичність? 

3. Твердий  розчин одного металу в іншому 

4. Найважчий з  металів? 

 5. Найлегший з металів? 

6. Які частинки лежать у вузлах металічної ґратки? 

7. Особливий тип хімічного зв’язку, властивий металам та їхнім сплавам

8. Метал, що характеризується легкістю, високими електропровідністю та теплопровідністю, пластичністю, широко застосовується в побуті і промисловості 

9. Метал, що за електропровідністю стоїть на першому місці, має сильний металічний блиск

10. Фізична властивість металів, що зумовлена здатністю відбивити світлові промені 

11. Який метал найбільш легкоплавкий? 

 12. Який метал найбільш тугоплавкий? 


Виконане дз  надіслати мені на електронну пошту до 20:00 09.04

Урок за 07.04

Тема:Біологічне значення металічних і неметалічних елементів











Домашнє завдання:


Виконане дз за 02.04 та 07.04 надіслати мені на електронну пошту до 20:00 07.04


Урок за 02.04

Тема: Виявлення у розчинах катіонів та йонів

опрацюйте матеріал за посиланням  

https://drive.google.com/file/d/1jjWT4ATtMVdeAw1DQjwgni2ApUKByIlT/view?usp=sharing

Виконані завдання принести на наступний урок

Урок за 22.01

Тема:Особливості взаємодії металів з концентрованою нітратною і сульфатною кислотами



























Домашнє завдання:виконати тести




Урок за 20.01

Тема:Кислоти.Кислотні дощі














Домашнє завдання: Виконати номер 1


Виконане завдання надіслати мені на пошту scherbinka92@gmail.com до 22.01 до 20:00


Урок за 15.01

Тема:Оксиди неметалічних елементів,їх вміст в атмосфері

За допомогою додаткових джерел інформації ззаповніть таблицю

Виконане завдання надіслати мені на пошту scherbinka92@gmail.com до 15.01 до 20:00

урок за 13.01

Тема:Водні розчини сполук неметалічних елементів з Гідрогеном,їх застосування
















Домашнє завдання: Виконати номер 10(а),11,12(а)



Виконану самостійну роботу надіслати мені на пошту scherbinka92@gmail.com до 13.01 до 20:00

Урок за 27.11

Тема:Гальванічний елемент як хімічне джерело струму

Пеегляньте відео


Домашнє завдання:Підготувати проект на одну з обраних тем
1. Гальванічний елемент з картоплі або лимону
2. Види і принципи роботи малих джерел струму
3. Проблема утилізації малих джерел стуму
4. Наслідки неправильної утилізації малих джерел струму
Підготовлений проект принести на наступний урок

Урок за 25.11

Тема:Гідроліз солей


Перегляньте відео

Домашнє завдання:Переглянути відео до лабораторної роботи та оформити її у робочих зошитах. Зошити принести на наступний урок


Урок за 13.11

Тема: Узагальнення знань з теми Хімічний зв'язок і будова речовини

Виконати завдання письмово

Самостійна робота

1 рівень

а) із наведеного переліку виписати формули речовин з ковалентним неполярним зв`язком: С12 , НВr , Н2SO4 , О2 , Н2О, CO2 .

б) Скласти електронні формули речовин: а) водню; б) хлороводню. Вказати тип хімічного зв`язку у цих речовинах.

II рівень.

1. Вказати тип хімічного зв`язку в молекулах а) фтору;

б) бромоводню; в) метану СН4 ; г) сульфур (VI) оксиду; д) водню.

2. Скласти електронні формули речовин: а) води; б) кисню. До якого елемента зміщенні спільні електронні пари в молекулах.

III рівень.

1. Скласти формули речовин, до складу яких входитьГідроген, зі зв`язком: а) ковалентним неполярним; б) ковалентнимполярним.

2. Скласти електронні формули речовин: а) сульфур(VІ)оксиду;

б) азоту. До якого елемента зміщена спільна електронна пара в

молекулах даних речовин?

IV рівень

Завдання . Визначити ступінь окислення елемента у сполуках:

Na2O, О2, КС1, H2S, N22О5,С12О7, КС1 , Сг(ОН)3, Сг.

 Виконану самостійну роботу надіслати мені на пошту scherbinka92@gmail.com до 13.11 до 20:00


Немає коментарів:

Дописати коментар